TAKRIVbiglogo  

 FB 

 

 

 

 

 



פרויקטים
"מבט מבפנים, מבט מבחוץ"- הכנס הבינלאומי הראשון על הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 11.7.12

יותר ממאה איש הגיעו לכנס הבינלאומי הראשון על הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי "מבט מבפנים, מבט מבחוץ",
שהתקיים במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים במשכנות שאננים ב- 11.7.12.
הכנס נוצר ביוזמת פורום היוצרים הדוקומנטריים, בתמיכת אוניברסיטת דיוק והאוניברסיטה העברית, ובסיוע קרן מקור ומכון היצוא.
את הכנס ארגנו שי גינסבורג, רעיה מורג וארנה רביב.
בכנס השתתפו חוקרים מהארץ ומהעולם שדנו במגוון סרטים דוקומנטריים ישראליים מזוויות שונות:
רעיה מורג דנה ביחסים בין קורבן וכובש בקולנוע הישראלי העכשווי, גואו-ז'ון הונג דן במקומו של פס הקול בקולנוע הדוקומנטרי הטייוואני ובחן אותו לאור סרטים ישראליים,
ארנה רביב דנה באפשרויות האתיות שהצפייה בסרטים דוקומנטריים מעוררת,
גרגורי פלקסמן דן במעמדו של הדימוי הקולנועי מבחינה פילוסופית,
מיה ברזילי דיברה על קולנוע תיעודי אוטואתנוגרפי ושי גינסבורג דיבר על הקשר בין גוף למצלמה בקולנוע התיעודי.
בסיום הכנס התקיים דיון בין יוצרי סרטים לקהל.

מטרת הכנס הייתה להפגיש בין חוקרים מחו"ל לבין חוקרים ישראלים על מנת לפתוח דיון בקולנוע הישראלי הדוקומנטרי.
חשיבותו של דיון כזה לנו כיוצרים נעוצה בעצם האפשרות לעורר את החשיבה  לגבי נושאים הנמצאים בליבה של העשייה:
אופני ייצוג של הפוליטי והאידאולוגי, אתיקה כנגד אסתטיקה, והיחסים בין גוף למצלמה ובין פס קול לתמונה.

לאור העניין הרב שהכנס עורר ישנה כוונה להמשיך ולקיים גם בשנה הבאה כנס במתכונת דומה,
ולאפשר על ידי כך דיון נמשך ומתחדש, מזוויות אחרות, בסרטים וביוצרים נוספים.

 
Warning: opendir(/home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/images/stories/eingedithreephotos) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/plugins/content/jwsig.php on line 100
דוקו מינוס 420 השלישי- עין גדי 1-3.3.12

כנס עין גדי שהסתיים אור ליום שבת האחרון רשם הצלחה גדולה למרבית הדעות.
כל מי שהגיע למרות הסערות והשיטפונות הרוויח, לפחות את המראות המדהימים של זרמי המים האדירים.
אני חושב שהמעלה הגדולה של הכנס היא בראש ובראשונה האפשרות להיפגש במקום מעט מרוחק ומנותק.
לא תחת לחץ של פסטיבל כזה או אחר או במסדרון בהמתנה לפרזנטציה כזאת או אחרת.
פשוט להיפגש לשבת לדבר עם קולגות למקצוע על מה שאנחנו כולנו אוהבים , סרטים ועל החיים בכלל.
בעיני, דיאלוג הוא אחד הדברים שהכי חסרים לנו כיוצרים. כאשר הוא סוף סוף מתרחש, כפי שהיה בעין גדי,
נוצרת התחושה שחבל שזה לא קורה יותר...
כמו כל שנה, גם השנה נשמח לשמוע הערות והצעות לקראת השנה הבאה.
תמיד יש מה לשפר או לשנות כדי שהמפעל המצוין הזה יעלה ויפרח.
תודה לשותפים שלנו : הקרן החדשה , איגוד העורכים והרשות השנייה
תודה ליפעת ותודה גדולה לשרית .
אורי

 

linkהפאנל "מתסריט לסרט" - למי שייך התסריט בסרט הדוקומנטרי
        בהנחיית תומר הימן 

linkצילום הרצאתה של ברוני בוראס (קרן סאנדנס)
        בה היא מציגה פרוייקטים משני מציאות – עד כמה סרטים ויוצרים יכולים לחולל שינוי

 

2 קבצים מההרצאה של ברוני בוראס:

link  North American/ International Documentary Fund listings  word_icon

link  Creative tactics for alternative distribution  word_icon  

 

 

כל התמונות צולמו באדיבות ראובן קפוצ'ינסקי

 

 
Warning: opendir(/home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/images/stories/nitzanim) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/plugins/content/jwsig.php on line 100
סדנת ניצנים פברואר- מרץ 2012

הניצנים מתחילים לפרוח....

 
שלושה פרויקטים אשר השתתפו במסגרת סדנת "ניצנים" התקבלו למסגרות שונות.
"הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" של טל ברדה ונועם פינחס התקבל לגרינהאוס (ומופק בשיתוף עם ערוץ החדש 8 ).
"הרומן שלי עם ס. ראש העיר" של ליאת לוי ו we are family של אלכסנדרה רחמילביץ'
התקבלו ל "חממה ישראלית" של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה .
הסדנה, בהנחיית הדוקומנטריסט ניצן גלעדי וביוזמת פורום היוצרים הדוקומנטרים וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי,
מהווה חממה לפיתוח תסריט דוקומנטרי.
במהלך 8 מפגשים אינטנסיביים המשתתפים רכשו את הכלים לכתיבת הצעה לסרט במטרה להגישה לקרנות השונות.
מגיבוש הרעיון והסגנון הוויזואלי אל כתיבת הצהרת הכוונות, הסינופסיס, הטריטמנט, התסריט והבחירה בסצנה/טריילר.
בעקבות הצלחת הסדנא נפתחו שתי קבוצות ובשנה הקרובה מייעד הפורום לפתוח קבוצות נוספות.

 

 
דוקו באר שבע 13-17.11.11


חגיגה של קולנוע דוקומנטרי שנפרסה לאורך שבוע שלם בעיר באר שבע וסביבותיה.
אנו רואים חשיבות עליונה בקידום והפצת היצירה התיעודית.
באר שבע, אשר מתפתחת בשנים האחרונות כאבן שואבת לתרבות, סומנה על ידינו כבעלת פוטנציאל אדיר
להוות מרכז עתידי לקולנוע תיעודי בישראל.
במסגרת השנה הראשונה לדוקו ב"ש  הצלחנו לקיים 35 הקרנות ברחבי העיר אשר לוו במפגשים עם יוצרים.
המטרה: להביא את היצירה אל התושבים, להתאים סרטים ספציפיים לקהלים ספציפיים,
ממפגשים אינטימיים ועד הקרנות של מאות אנשים.
שבוע "דוקו בש" כלל הקרנות, מפגשים ופעילויות שונות הקשורות לקולנוע דוקומנטרי ישראלי.
והסתיים בטקס חלוקת פרסי הקולנוע הדוקומנטרי של פורום היוצרים, במתחם הצעירים בעיר העתיקה.

 

 

לתמונות נוספות באדיבות דני מיכליס

 
מי הזיז את הדוקומנטרי שלי 2 - סיכום הכנס בחיפה

התקיים ביום שישי 14.10 שעה 10:00 אולם המראות, בית הכט במסגרת פסטיבל חיפה

ביום שישי האחרון התקיים הכנס "מי הזיז את הדוקומנטרי שלי 2" בפסטיבל חיפה.
הענות חברי הפורום לכנס הייתה מרשימה וכמאה ועשרים חברים הגיעו.
היה יפה לראות יוצרים צעירים וותיקים כאחד מגיעים לקחת חלק בדיון שהיה מהותי מאד לעתיד כולנו.
על אף שרבים וטובים הטריחו עצמם ובאו היו רבים וטובים אחרים שלא עשו כן.
אני יודע שיש כאלה שפשוט התייאשו ממצב הדברים בעולמנו הדוקומנטרי ושאינם חושבים שניתן לתקנו.
עם זאת, אני גם יודע שיש רבים יותר שפשוט אדישים לגורלו של כל יוצר אחר מלבד עצמם...
באשר לכנס עצמו: חשיבותו הגדולה לדעתי הייתה בעצם הצבת בעיית הפרנסה וההישרדות בתחום הדוקומנטרי על השולחן
ללא כחל וסרק. הקראת מכתבו האמיץ של גיל קרני word_icon בתחילת היום הציבה תמרור אזהרה מעל כולנו,
כאשר ברור לחלוטין שרבים מאתנו שאלו עצמם "כמה בעצם אני רחוק/ה מהתיאור במכתבו של גיל? 
לא אכנס כאן לתיאור כלל הדיונים וההצעות שהועלו בכנס

> כל מי שמעוניין יכול להוריד ולהאזין לדיונים המוקלטים ולכנס המצולם בעשרה חלקים

עניין אחד מרכזי שדובר בו, עסק בכמות הסרטים הנעשים בארץ מידי שנה,
רבים טוענים שהמספר צריך להצטמצם ומתוך כך יגיע יותר כסף לפחות סרטים.
זוהי סוגיה מורכבת וכפי שניכר בין המשתתפים בפנלים השונים הדעות עליה חלוקות.
בכל מקרה, ברור שללא הגדלת עוגת התקציב לז'אנר התיעודי בכללותו המצב אינו יכול להשתנות באופן אמיתי.
לכנס בחיפה הגיעו נציגים של כל גורמי התמיכה והשידור בישראל למעט שידורי קשת...
מעבר לכך לא נכחו באולם נציגים של מועצת הכבלים והלוויין ולא של מועצת הרשות השנייה
למרות שהוזמנו והתחייבו להגיע. ממועצת הקולנוע היה נציג אחד בלבד ומזכירת המועצה.
בידיהם של הגופים הללו –המועצות המפקחות- כל אחד במחוזותיו, לשנות כללי רגולציה והתנהלות
הן בגופי השידור והן בקרנות. אנו חייבים להוציא את החברים היושבים במועצות הללו מאלמוניותם,
לדרוש מהם בתוקף דין וחשבון ותגובה על מצבה של היצירה התיעודית בישראל.
המצב בו היושבים בגופים אלו –חלקם נציגי ציבור וחלקם נציגי היוצרים! - נהנים מניתוק כמעט מוחלט מהיוצרים
ואיש אינו בוחן את התנהלותם חייב להשתנות, לחץ על הגופים הללו לעשות את עבודתם נאמנה יכול להוביל לשינוי אמיתי.
אני מזמין כל אחת ואחד מכם לכתוב ולהגיב על הדברים שהועלו בכנס וגם במכתב הזה,
להציע דרכים להתמודד עם הקושי הגדול להתפרנס ולחיות בכבוד כיוצרים תיעודיים בישראל.
סוגיות שנשמח לקבל התייחסות להן:
> פחות סרטים ביותר כסף –הגדלת סכום התמיכה בסרטים המופקים הן בקרנות והן בגופי השידור
    על חשבון מספר הסרטים   שיופקו.
> שינויים אפשריים בפעילות הקרנות אשר יאפשרו הפניית יותר כספים ליוצרים וליצירה.
> של מי הפיינל קט? האם היוצרים מאבדים מכוחם מול הקרנות ותחנות השידור 
חג שמח
אורי רוזנווקס, יו"ר הפורום

link למצגת ולתוצאות הסקר  

 

 

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים