TAKRIVbiglogo  

 FB 

 

 

 

 

 



פרויקטים
הדוקו הראשון שלי - מפגש עם נילי טל - ספטמבר 2016

נפגשנו ב-23.9 בסינמטק תל אביב להקרנת סרטה הארוך הראשון של הבמאית והיוצרת נילי טל,
עזה כמוות, המלווה את משפטו של חשוד ברצח בת זוגו. זו הפעם הראשונה בארץ שבה הורשו
מצלמות בבית המשפט. אחרי ההקרנה נילי דיברה על עשורים של יצירה דוקומנטרית משולבת
באג'נדה חברתית, למה הסקרנות היא הדבר העיקרי שמניע אותה בעשייה, למה לדעתה הקולנוע
צריך לעסוק ברצח ובאהבה והאם יש דבר כזה "תיעודי מדי"?

תודה רבה לנילי טל ולאיילת בכר על שיחה מרתקת ופוקחת עיניים

תודה רבה לאפרת שלום דנון ושירלי ברקוביץ' על הניהול האמנותי

נתראה בהקרנה הבאה!


 
כנס הקולנוע הבינלאומי החמישי בפסטיבל ירושלים

Heb Logo

 

 

 

 

הכנס הבינלאומי "מבט מבפנים, מבט מבחוץ" התקיים זו השנה החמישית במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים. 

 

הכנס נסב השנה סביב המתח שבין הפוליטי ולבין האסתטי, מתח שמעסיק אותנו היום יותר מתמיד וכמו כל שנה הפגיש
יוצרים וחוקרים מהארץ ומחו"ל, ולא רק כאלה שעוסקים באופן ישיר בקולנוע.

את הכנס פתחה נשיאת שנקר, פרופסור יולי תמיר שדיברה על קולנוע דוקומנטרי וחינוך ועל המתח שנוצר בין סרטים
דוקומנטרים מתוסרטים ומעוצבים ובין המציאות המורכבת והמסובכת שאותה הם אמורים לייצג. היא הצביעה על מיעוטם
של סרטים המראים את חיי היום-יום של מורים בבית ספר (בניגוד לסרטים המבקשים לקדם עמדה אידיאולוגית ביחס לחינוך).

רחל לאה ג'ונס דיברה על סרטה אשכנז (2007), וסיפרה על הדיונים והמחשבות שליוו עשיית סרט על אשכנז ואשכנזים
בתקופה בה הדיון נסוב על מזרחים ומזרחיות. היא הראתה כיצד בעידן הדיגיטלי מתהפך הסדר בין המציאות וייצוגה
וכיצד הפוליטי "פלש" בחזרה לסרט אחרי הרבה שנים ושינה אותו דרך קליפ מהסרט בהשתתפותו של ג'מאל זחאלקה
ונאומו בכנסת לפני כשנה.

טוביאס אברכט הביאס דיבר על המתח בין הנראה והבלתי נראה, וכיצד הקול קוטע ומשסע את התמונה. הוא ניתח את
היחסים בין קול לתמונה בסרטה של מור לושי "הצלילים הגנוזים" (2015) והסרט "כופר נפש" של קרן שעיו, ובהתבסס
על הפילוסוף הצרפתי ראנסייר, שאל מה המהות הפוליטית של יחסים אלה.

אוהד לנדסמן דיבר על פס הקול בסרטה של סוזן סונטג "ארצות מובטחות" (1974), על היחס בין סרט זה למסותיה על
הצילום, ועל הרדיקליות שבה היא חותרת תחת הייצוג ההרואי המקובל של מלחמה בישראל באותה עת.  

יואב שמיר התייחס לשני סרטיו, "מחסומים" ו"השמצה," ודיבר על האסטרטגיות המנוגדות שמבנות אותם. הוא הראה
כיצד משפיע סל הכלים הקולנועי על ייצוג המציאות ועל היחס לשאלת האמת בסרטים דוקומנטרים.

אחריו דיברה תמי ברגר על שאלות של ייצוג המציאות או ייצוג האמת בסרטה של מור לושי הסלילים הגנוזים ועל משמעות
הבחירה בין מה ומי מראים ומה ומי לא בא לביטוי על המסך בסרט.

אסנת טרבלסי נתנה סקירה על המתח שבין האסתטיקה של סרטים דוקומנטרים וייצוג של שאלות פוליטיות תוך שהיא
מתייחסת ל"שדות אדומים" (איילת הלר), ״צלם מלחמה״ (כריסטיאן פריי, 2001) ו"הילדים של ארנה" (2003). היא
שאלה מה המשמעות של סרט ״עשוי היטב״ עבור הפוליטיקה של הייצוג בסרט.

את היום סיימה דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שנתנה סקירה על מערכת היחסים בין השלטון ובין האמנות
מיוון ורומא ועד לממשלה הנוכחית על היבטיה המשפטיים והאפשרויות השונות להסדרה של התערבות שלטונית באמנות.

בדבריה היא התמקדה באופן שבו השלטון מתקצב תרבות ובקריטריונים השונים לחלוקת התקציב.

תודה לכל המארגנים.ות והשותפים על כנס מעמיק, מעשיר ומרתק!

להתראות בשנה הבאה!
 

aaaa.linkלתוכנית הכנס

 

 

 
כנס פורום היוצרים הדוקומנטרים בפסטיבל דוקאביב 2016

cover1  ביום שלישי (24.5) התקיים, כמיטב המסורת, הכנס של פורום היוצרים
  הדוקומנטרים במסגרת פסטיבל דוקאביב.

  המושב הראשון עסק בפריחתם של הפיצ'רים הדוקומנטרים, בעקבות
  ההצלחה הגדולה לה זוכה הקולנוע  הדוקומנטרי בבתי הקולנוע. את הדיון
  הנחה אורי רוזנווקס, והשתתפו בו היוצרים ברק הימן, מור לושי ודרור מורה, 
  וכן כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. המשתתפים בדיון קראו 
  לשבור את המחיצות בין יוצרי הדוקו לעלילתי ולייצר דיאלוג שיקדם חלוקת 
  משאבים הוגנת יותר. 

בנוסף, הם קראו להגדלת תקציב הקולנוע הדוקומנטרי שמהווה כיום רק 13.6% מכלל תקציב מועצת
הקולנוע, על מנת שהיוצרים והיוצרות הדוקומנטריים יוכלו להשקיע באיכות הסרט וכן בהפצתו, ובכך להביא
אף להצלחה גדולה יותר בבתי הקולנוע.

חלקו השני של הכנס עסק ביכולתו של הקולנוע הדוקומנטרי לשנות את המציאות ולהשפיע עליה ועל הצופה.
השתתפו בו הבמאים: דורון צברי, גל גבאי, טלי שמש, מיקה תימור וחוקר הקולנוע דר' אוהד לנדסמן. הם דיברו
על החוויות שלהם בעשייה הקולנועית שאחת ממטרותיה היא לעורר דיון ולחולל שינוי. נאמר והוסכם על ידי כולם
שלרוב השינויים הם חלק ממשהו גדול יותר וקשה לשים עליהם את האצבע ולמרות זאת ניתן לחוש בהם.

במושב השלישי התארחו ונסה לאפא ותומר אליאב, מסטודיו רילוורקס, לסדנת אמן בנושא רסטורציה דיגיטלית
לחומרי ארכיון. הסדנה כללה שאלות מהותיות על שימור ושחזור ארכיונים תוך שמירה על נאמנות למקור ואותנטיות
החומר, הסבר טכני מרתק על האופן שבו מתבצע תהליך הרסטורציה ופירוט המנעד התקציבי כשניגשים לעבודה
מסוג זה בסרט תיעודי.

הכנס והנושאים שנדונו בו היו חשובים ביותר ומקווים כי יצליחו להזיז ולשנות את המציאות והתנאים הלא פשוטים
בהם אנו עובדים, ובעיקר את תקציב הקולנוע הדוקומנטרי במועצת הקולנוע. אנחנו נמשיך להלחם על כך ולדרוש
את מה שמגיע לנו ומגובה ע"י התוצאות בשטח.

תודה לכל העוסקות במלאכה: לאפרת שלום דנון, קרן שעיו ואסנת טרבלסי על אוצרות הכנס.
תודה למנחים המצויינים של הפאנלים: אורי רוזנווקס, אסנת טרבלסי ומיכל ויץ.

הפקה: ענת מוזס ויפעת זר-סט

להתראות בשנה הבאה!

linkתוכנית הכנס

 

 
סדנת הפצה DIY עם יריב מוזר

ביום חמישי 31.3 קיימנו סדנה ייחודית של פורום היוצרים הדוקומנטרים בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה
עם הבמאי, התסריטאי והמפיק יריב מוזר ("שבלולים בגשם", "גברים בלתי נראים", "המלחמה הראשונה שלי").

בסדנה דובר על אפשרויות הפצה עצמאיות של יוצרים ישראלים, ניתנו עצות חשובות והמלצות למימון, הפקה והפצה
של סרט קולנוע עצמאי בעידן החדש. נושאים נוספים שעלו לדיון: מיתוג עצמי; עקרונות הפיצ'ינג הטוב; מודלים שונים
למימון סרט; מערכת היחסים בין השותפים ביצירה; הפצה וחיי מדף ארוכים – "הזנב הארוך" הלכה למעשה; בניית
עולמות תוכן מקבילים; איפה מתחבאים הרווחים? ועוד מגוון הצעות יקרות ערך להישרדות ארוכת טווח.

תודה רבה ליריב על סדנה מעשירה ומרתקת ולבית הצעירים מזא"ה 9 על האירוח החם.

נתראה בסדנה הבאה!

 

 

 

 
ערב דאבל פיצ'ר | פאנל ראף קאט + סדנת ניו מדיה ליוצרים

ביום רביעי 16.3 נפגשנו בבית פליציה בלומנטל לערב דאבל פיצ'ר ייחודי,
שת"פ של פורום היוצרים הדוקומנטרים, קופורו ואיגוד העורכים. בתכנית:

סדנת ניו מדיה ליוצרים | עמית ברויאר ונועה קשרל
כיצד לנסח הגשת ניו מדיה מוצלחת? במה שונה תקציב של הגשת ניו מדיה מתקציב של סרט?
כיצד למקסם חשיפה ורווח של פרוייקט ניו מדיה? מהם יתרונות ההתרחבות לניו מדיה עבור יצירה
תיעודית? מהם השווקים הרלוונטיים וכיצד לשווק ולהפיץ בהם?

פאנל ראף קאט | בהנחיית הילה מדליה
באיזה שלב כדאי להראות את הראף קאט ולמי? איך להתאים את הראף קאט לקהל מתרבות/
שפה אחרת? מה מחפשים המשקיעים במהלך צפייה בראף קאט? מתי מפסיקים לערוך?
בהשתתפות: פרופ' איקה והקלטי (פינלנד), מרטין הגמן (גרמניה), שרי תורג'מן, יריב מוזר

תודה לכל הדוברים/ות והמשתתפות/ים.

נתראה באירוע הבא!

 

 

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים