TAKRIVbiglogo  

 FB 

 

 

 

 

 




Warning: opendir(/home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/images/stories/docaviv2014) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/fdoc/domains/fdoc.org.il/public_html/plugins/content/jwsig.php on line 100
כנס פורום היוצרים הדוקומנטרים בפסטיבל דוקאביב מאי 2014

הכנס, השני במספר, של פורום היוצרים הדוקומנטרים בפסטיבל דוקאביב התקיים ב-12.5

את הכנס פתחה יו"ר הפורום אסנת טרבלסי.
המושב הפותח "מה הסיפור של הדוקו בפריים טיים?" עסק בסוגה התיעודית בטלוויזיה המסחרית,
מתוך ניסיון להסביר את מיעוטן היחסי של הפקות סוגה עילית בטלוויזיה המסחרית.
את המושב הנחה היוצר וחבר הנהלת פורום היוצרים הדוקומנטרים לוי זיני,
והשתתפו בו: שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, אורן גזית, מנהל המחלקה התיעודית ברשת,
ציפי ביידר, מנהלת המחלקה התיעודית בערוץ 10 והבמאית לימור פנחסוב.

 

 

הדיון עורר סערה ותגובות מחאה מצד הקהל ויוצרים שנכחו באולם.
באב"ד אמר שכאשר משווים את הצלחת הריאליטי ל"מצליחות" שבתוכניות הדרמה והקומדיה האיכותיות,
מבינים שזה לא מחזיק מים.
אי אפשר לממן את התוכניות האיכותיות לזכייניות המסחריות והרייטינג שהן עושות לא מספיק.
אני די בטוח שאם עם ישראל היה מצביע בשלט נגד הריאליטי, הן לא היו עושות ריאליטי".
באב"ד נשאל גם על הקנסות שהטילה הרשות השנייה על זכייניות הערוצים 2 ו-10
על הפרות שונות ודרשו לדעת מה ייעשה בהם.
עד שנת 2012 עמד תקציב הפקות המקור של הרשות השנייה על סך של 8 עד 10 מיליון שקלים.
החל משנת 2013 צומצם התקציב באופן דרמטי ל-3 מיליון שקלים.
בשנים 2013-2014 טרם מיצתה הרשות את הוצאות הפקות המקור שלה.
במקביל על פי דבריו של באב"ד, הם בוחנים שיטה חדשה של מימוש הכספים
באמצעות שיתוף פעולה ישיר עם הזכייניות.
כלומר הכספים יועברו לזכיינים המסחריים (ובכלל זה גם כספי הקנסות) ובפיקוח של הרשות
יועברו לחברות הפקה חיצוניות לטובת הפקות בנושאים שהרשות תבקש,
אך במימוש שיתאים ללוח השידורים של הזכייניות. למעשה, על פי תפיסה זו,
תמו ימי הזוהר של הפקות הרשות השנייה כפי שהכרנו אותם עד היום.
הוא הסביר כי בכוונתו ליצור מנגנון המשותף לרשות השנייה, לזכייניות ולחברות הפקה חיצוניות
למימון יצירת סרטים תיעודיים בנושאים שעליהם תכריז הרשות
הדיון בדק גם כיצד ניתן לחזק הדיאלוג בין יוצרים ויוצרות לבין ערוצי הברודקאסט.
נשמעה מחאה בקהל על חוסר הנגישות של אורן גזית ליוצרים/ות. בתגובה לכך פרסם גזית את פרטי
ההתקשרות עמו והזמין יוצרים/ות לפנות אליו עם הצעות.
אורן גזית, oreng@reshet.tv
עדי גרטי, קשת- adi.garti@keshet-tv.com
נועה קרבט, רפרנטית דוקומנטרי בקשת noa.carvat@keshet-tv.com

הבמאית לימור פנחסוב שביימה סרט לתוכנית "המערכת" ברשת דיברה על החוויה הייחודית
של שידור סרט בפריים טיים בערוץ מרכזי ועל החשיבות בהשתלבות יוצרים/ות בערוצים האלו.


המושב השני הוקדש למחווה ליוצר אבי מוגרבי ולסרטו "איך הפסקתי לפחד והתחלתי לאהוב את אריק שרון".
לאחר הקרנת הסרט ערך פרופסור גדי אלגזי שיחה עם מוגרבי.


את המושב השלישי הנחתה אסנת טרבלסי, והוא עסק בשימוש חדשני ומקורי בחומרי ארכיון בסרטי תעודה.
במושב השתתפו: המפיק אריק ברנשטיין שהראה קטעים מסרטו "כך ראינו",
המבוסס על צילומים ביתיים היסטוריים.
הבמאית יעל חרסונסקי ששוחחה על סרטה "שתיקת הארכיון" והמעצב ירון שין (jewboy)
שסיפר על תהליך יצירת האנימציה לסרטים של הבמאי יאיר קידר: "7 הסלילים של יונה וולך"
ו"מלך היהודים" על חייו של חיים נחמן ביאליק.
בסיום הכנס הציגו נציגים מ- INA, המכון האודיו ויזאולי הצרפתי, פרזנטציה קצרה על פעילות המכון.
את הכנס אצרו שירלי ברקוביץ', אפרת שלום דנון ואסנת טרבלסי.

 

 

 

 
דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים