TAKRIVbiglogo  

 FB 

 

 

 

 

 



כנס הקולנוע הבינלאומי החמישי בפסטיבל ירושלים

Heb Logo

 

 

 

 

הכנס הבינלאומי "מבט מבפנים, מבט מבחוץ" התקיים זו השנה החמישית במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים. 

 

הכנס נסב השנה סביב המתח שבין הפוליטי ולבין האסתטי, מתח שמעסיק אותנו היום יותר מתמיד וכמו כל שנה הפגיש
יוצרים וחוקרים מהארץ ומחו"ל, ולא רק כאלה שעוסקים באופן ישיר בקולנוע.

את הכנס פתחה נשיאת שנקר, פרופסור יולי תמיר שדיברה על קולנוע דוקומנטרי וחינוך ועל המתח שנוצר בין סרטים
דוקומנטרים מתוסרטים ומעוצבים ובין המציאות המורכבת והמסובכת שאותה הם אמורים לייצג. היא הצביעה על מיעוטם
של סרטים המראים את חיי היום-יום של מורים בבית ספר (בניגוד לסרטים המבקשים לקדם עמדה אידיאולוגית ביחס לחינוך).

רחל לאה ג'ונס דיברה על סרטה אשכנז (2007), וסיפרה על הדיונים והמחשבות שליוו עשיית סרט על אשכנז ואשכנזים
בתקופה בה הדיון נסוב על מזרחים ומזרחיות. היא הראתה כיצד בעידן הדיגיטלי מתהפך הסדר בין המציאות וייצוגה
וכיצד הפוליטי "פלש" בחזרה לסרט אחרי הרבה שנים ושינה אותו דרך קליפ מהסרט בהשתתפותו של ג'מאל זחאלקה
ונאומו בכנסת לפני כשנה.

טוביאס אברכט הביאס דיבר על המתח בין הנראה והבלתי נראה, וכיצד הקול קוטע ומשסע את התמונה. הוא ניתח את
היחסים בין קול לתמונה בסרטה של מור לושי "הצלילים הגנוזים" (2015) והסרט "כופר נפש" של קרן שעיו, ובהתבסס
על הפילוסוף הצרפתי ראנסייר, שאל מה המהות הפוליטית של יחסים אלה.

אוהד לנדסמן דיבר על פס הקול בסרטה של סוזן סונטג "ארצות מובטחות" (1974), על היחס בין סרט זה למסותיה על
הצילום, ועל הרדיקליות שבה היא חותרת תחת הייצוג ההרואי המקובל של מלחמה בישראל באותה עת.  

יואב שמיר התייחס לשני סרטיו, "מחסומים" ו"השמצה," ודיבר על האסטרטגיות המנוגדות שמבנות אותם. הוא הראה
כיצד משפיע סל הכלים הקולנועי על ייצוג המציאות ועל היחס לשאלת האמת בסרטים דוקומנטרים.

אחריו דיברה תמי ברגר על שאלות של ייצוג המציאות או ייצוג האמת בסרטה של מור לושי הסלילים הגנוזים ועל משמעות
הבחירה בין מה ומי מראים ומה ומי לא בא לביטוי על המסך בסרט.

אסנת טרבלסי נתנה סקירה על המתח שבין האסתטיקה של סרטים דוקומנטרים וייצוג של שאלות פוליטיות תוך שהיא
מתייחסת ל"שדות אדומים" (איילת הלר), ״צלם מלחמה״ (כריסטיאן פריי, 2001) ו"הילדים של ארנה" (2003). היא
שאלה מה המשמעות של סרט ״עשוי היטב״ עבור הפוליטיקה של הייצוג בסרט.

את היום סיימה דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שנתנה סקירה על מערכת היחסים בין השלטון ובין האמנות
מיוון ורומא ועד לממשלה הנוכחית על היבטיה המשפטיים והאפשרויות השונות להסדרה של התערבות שלטונית באמנות.

בדבריה היא התמקדה באופן שבו השלטון מתקצב תרבות ובקריטריונים השונים לחלוקת התקציב.

תודה לכל המארגנים.ות והשותפים על כנס מעמיק, מעשיר ומרתק!

להתראות בשנה הבאה!
 

aaaa.linkלתוכנית הכנס

 

 

 
דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים