AtarTzfiya1


 

 

 

 

 

 



הנהלת הפורום
 
 


osnatאסנת טרבלסי - יו"ר הפורום   
זוהי תקופה קריטית לקולנוע הישראלי בכלל ולקולנוע הדוקומנטרי בפרט. לראשונה יש סיכוי אמיתי 
לשינוי בשידור הציבורי בארץ. הקריטריונים החדשים של מועצת הקולנוע עומדים למבחן ויש לשמור 
על הרגולטור שישמור על היצירה הדוקומנטרית ולא יוזיל אותה בהמצאות כאלה ואחרות. הנהלת
הפורום תמשיך להלחם על המקום והתקציבים של הקולנוע הדוקומנטרי בישראל. נמשיך להיאבק
על הרגולציה ההולכת ונשחקת מול הזכיינים ועל מקומה של היצירה הדוקומנטרית במפת הטלוויזיה
והקולנוע בארץ, במיוחד בשידור הציבורי המחויב לכך. כמו כן על הבאתה לידי ביטוי אמיתי של יצירה
פלורליסטית, שוויונית וכן על קשר והתעדכנות במפה הבינלאומית של הקולנוע הדוקומנטרי בעולם.

כיו"ר הפורום יחד עם ההנהלה החדשה והמצויינת שנבחרה, אני מתכוונת להוביל את הפורום במאבקים הצפויים לו
ומקווה שציבור היוצרים יהיה שם איתנו. רק ביחד נוכל לעשות את השינוי ולהביא להצלחות נוספות בעולם ובארץ בתחום התיעודי.
אני מאמינה שלצד המאבקים הקשים, שנראים לעתים בלתי אפשריים בצד הצלחות שנחלנו עד כה, נוכל גם להמשיך וליהנות
מהעשיה וללמוד עוד ולהעשיר את אהבת הקולנוע הדוקומנטרי כמות שהוא.

 

yahli  יהלי גת
  לנוכח המציאות הקשה, בלשון המעטה, של הפקות המקור, אני מאמין שכל אחד צריך להטות
  כתף ותרום את חלקו. אין ספק שאנחנו נלחמים על פרנסתנו אך בעיקר על זהות ותרבות
  שהולכים לכיוונים לא טובים. אחרי 7 שנים שבהם לא הייתי חלק מההנהלה הגיע הזמן לחזור
  ולתרום, ולרתום את הניסיון והקשרים שרכשתי עם השנים לטובת ציבור היוצרים התיעודיים.
  מכיוון שכרגע הכל מתנקז לכיוון השידור הציבורי, לשם צריך להקדיש את מרב המאמצים
  ובעיקר להניע את היוצרים מכל הארגונים לפעולה אקטיבית שתשים גם את היצירה המקורית
  על מפת האינטרסים והשיקולים של מובילי המהפך בשוק השידורים.

 

michalsmallמיכל ויץ
ב-10 השנים האחרונות גדלתי לתוך עולם העשייה הדוקומנטרית, למדתי המון, צברתי ניסיון במקומות
שונים וחשובים. הפקתי את ערוץ 8, עבדתי בקרן רבינוביץ', ניהלתי הפצה, הפקתי בחברות הפקה וכעת
אני עצמאית, מביימת ומפיקה. אני חושבת שליצירה הדוקומנטרית יש כוח עצום ולקולנוע הדוקומנטרי
הישראלי חשיבות עליונה. היצירה הדוקומנטרית היא קשה ודורשת הרבה מאוד אמונה ואהבת אדם ופה
בישראל, היוצרים לצערי לא רק נאבקים מול הררי החומר גלם בחדר עריכה, אלא גם בגופים ובמוסדות
השונים, בתנאים, בתקציבים, ברגולציה ובאנשים כוחניים. אני לא בן אדם שמוכן לקבל 'לא' כתשובה, הלב
שלי נמצא היכן שהצדק מתקיים ואני מאמינה שאפשר לשנות. הייתי שמחה לפעול וליצור ליוצרים קרקע
נוחה יותר ליצירה שלהם, למזער קשיים ולאפשר להם פשוט לעשות את הסרטים החשובים שלהם. 

 

levi לוי זיני
 יצירת סרט תיעודי עצמאי אינה תחביב, אינה עיסוק צדדי, מדובר במקצוע - המקצוע שלי - ואני
 דורש את הזכות להתפרנס ממנו. מה שהוא על פניו  תביעה בסיסית, לגיטימית, אינו כה ברור
 במקומותינו והעתיד מבשר טלטלות נוספות, מטרידות: מעבר של הטלוויזיה המסחרית לשיטת
 הרישיונות, ערוץ ציבורי שחרב סגירה מרחפת מעליו, רשות שנייה לא מתפקדת, מועצת קולנוע
 שעסוקה במאבקי כוח פוליטיים וזו רק רשימה חלקית. אין ברירה חייבים להתגייס.

 

ilan  אילן יגודה
  הייתי חבר הנהלת הפורום בין השנים 2000-2004. בתפקידי לקחתי חלק במאבקים מול גופים
  רגולטורים ובעיקר מול הרשות השנייה ורשות הכבלים וניסיתי לתרום כמיטב יכולתי להעלאת
  מעמדו של הסרט הדוקומנטרי בגופים אלו. גם בשנים שבהן לא הייתי חבר הנהלה ניסיתי
  להישאר מעורב ולהשפיע כמו בהעלאה למודעות מקרים של התנהלות לא תקינה של קרנות
  הקולנוע מתוך ניסיון לתרום לשיפור המצב.

חזרתי להנהלה בשנה האחרונה ועסקתי בעיקר בניסיון לשמור על מעמדו של הקולנוע הדוקומנטרי ובמאבקים מתסכלים -
מול הרשות השנייה בניסיונות לגרום לה למלא את תפקידה כרשות רגולטורים, ומול הזכיינים וערוץ 10 שבאופן טבעי ביקשו
לעשות אך ורק את המינימום שנדרש מהם אם לא פחות.

גם ללא החדשות האחרונות על ביטול הרגולציה, אני, כמו יוצרים רבים אחרים, חש שקשה יותר ויותר, כמעט בלתי אפשרי
לביים ולהפיק סרטים דוקומנטריים בשנים האחרונות והסיבות לכך מגוונות. החדשות האחרונות על המלצות ועדת פילבר הן
איומות מבחינתנו כיוצרים. אם גם בתקופה שהייתה רגולציה הצליחו הערוצים להתחמק ממחויבויותיהם להפקה מקורית, על
אחת כמה וכמה כעת, כשהמרכיבים של כמות ההפקות, התקציבים המוקצים לכך ונאותות ההפקה שהערוצים היו מחויבים
להם יוצאים מהמשוואה וכשהרגולציה נמחקת לחלוטין.

אשמח לתרום למאבק על זכויותינו ועל עתידו של הקולנוע הדוקומנטרי בארץ, לקדם את הנגישות לביים ולהפיק סרטים
דוקומנטריים ולהפוך אותה שוב אפשרית, כפי שהייתה בעבר, לכמה שיותר יוצרים ובכמה שיותר ערוצים.

 

dalitkimor   דלית קימור
   התקופה הנוכחית היא תקופה בעלת משמעות עצומה לקביעת התשתיות של המשך היצירה הדוקומנטרית
   בארץ והייתי רוצה לטול בה חלק, ולהשתמש בעשרות שנות הנסיון שיש לי בתחום לטובת הכלל . המקצוע
   שלנו נפלא, מתנה שקיבלנו, אבל אנחנו רוצים גם להתפרנס ממנו בכבוד. הייתי רוצה לעזור לדאוג לתשתית
   נכונה לסרטים דוקומנטריים בערוץ 1 בתקופת המעבר ובתאגיד החדש. לקחת על עצמי את ארגון הסמינר
   ליוצרים השנה במצפה רמון, לגייס תרומות לפרסים ליוצרים בתחרות הדוקומנטרית ועל ידי כך לפנות כספים
   של הפורום למטרות נוספות.

 

 

 

jasmin  יסמין קיני
  כששבתי מלימודי קולנוע וטלוויזיה בארה"ב לפני הרבה יותר מדי שנים הרגשתי שנחתתי בגן עדן
  לדוקומנטריסטים. השתלבתי במהירות בעשייה הדוקומנטארית הענפה מכתבות למבט שני, סרטים
  וסדרות לערוצים שונים, בעוד חברי האמריקאים נאבקים לגייס כסף לסרט אחד. גם היום ישראל היא  
  מעצמה דוקומנטארית אבל לאחר שנה שלמה של עבודה כחברה בהנהלת הפורום ברור לי שאם לא
  נמשיך להלחם באינטנסיביות יפגעו חופש היצירה והפעולה שלנו. חוסר הודאות וצמצום המשאבים כבר
  כאן ואנחנו חייבים להמשיך ולעשות הכל כדי לשמור על המקום שלנו על המסך ועל חלקינו בתקציבי
  הערוצים והקרנות. בשנה האחרונה הייתה לי הזכות להיות שותפה למאבקים על פניה של רשות השידור
  הציבורי החדשה שעומדת לקום ועל רגולציה אל מול השחקנים החדשים שנכנסים אל שוק הטלוויזיה.

האתגרים שאנחנו עומדים מולם אינם קלים ואשמח להמשיך ולהיות מגויסת, להמשיך ולתרום ממרצי זמני וניסיוני בקידום המטרות
של הפורום אל מול גופי השידור, הקרנות והקהל.


efrat  אפרת שלום דנון

  בשנה האחרונה כחברת הנהלה המשכתי לפעול לקידום מעמדה של היצירה הדוקומנטרית
  בארץ. יצירה שנלחמת ללא הרף על מקומה. במהלך שנה זו הייתי שותפה לחיזוק הדיאלוג
  של פורום היוצרים הדוקומנטריים עם מועצת הקולנוע והקרנות, זאת על מנת להשמיע את
  קולנו ולחזק את מעמדנו בתוך המועצה. במהלך השנה קיימנו כנס מיוחד בנושא, פגישות
  שוטפות עם מנהלי ומנהלות הקרנות והמועצה, והגענו להסכמה על נוסח אחיד להגשות בין
  כל הקרנות. למרות ההתקדמות, העבודה לפנינו רבה והגיע הזמן שכוחנו מול המועצה יגדל.

על תקציב הקולנוע הדוקומנטרי במועצת הקולנוע לגדול משמעותית לטובת היצירה התיעודית, לטובת המסך עצמו ולטובת היוצרים
והיוצרות הנאבקים תמידית על קיומם. כמו כן, בשנה האחרונה המשכתי לקדם את סדרת "הדוקו הראשון שלי" (ביחד עם שירלי
ברקוביץ), שקיימה מחווה לבמאים ולבמאיות  ותיקים וותיקות וחיברה אותם לדור צעיר של יוצרות ויוצרים. המפגשים היו מרתקים
ומרגשים. ובשנה הקרובה נמשיך לקיים את המפגשים האלו בסינמטק תל אביב. אני מקווה שבשנה הקרובה נמשיך בעשייה ונעזור
ליוצרים וליוצרות להתמקד ביצירה עצמה.


keren קרן שעיו

 בשנים האחרונות כאשר הסתכלתי מהצד על פעילות הפורום שמחתי מאוד שהוא קיים, זה כל כך לא
 מובן מאילו שיש גוף בעל חזון והשפעה שנותן תמיכה ליוצרים וליצירה התיעודית בישראל. כפעילה חברתית
 בתחומים שונים אני מאמינה בכוחה של הובלה מתוך הקהילה שיודעת היטב את הצרכים של עצמה
 ומעוניינת לקדם אותם. הייתי שמחה להצטרף לכוח המשפיע הזה ולפעול למענו ובעיקר למען קיום זכותה
 וקידומה של היצירה התיעודית. הייתי רוצה לקדם מסגרות נוספות להפצת היצירה התיעודית לקהלים שונים,
 לשבור את המסך הקיים בין הקהל הרחב לבין היוצרים והיצירות שלנו ולטפח ולעודד במאים צעירים לצעד
 הראשון אל תוך עולם היצירה התיעודית.

 

 

 

 
דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים